Garantie

EmPi Store geeft geen extra garantie ten opzichte van de wettelijke garantie. Voor een fabrieksgarantie verwijzen wij u door naar de fabrikant, enkel voor de garantie waar wij naar u voor verantwoordelijk zijn moet u bij ons zijn.

Hoelang duurt de (wettelijke) garantie?
De garantie duurt zo lang als u mag verwachten dat het product redelijkerwijs meegaat. Indien wij een product voor u (laten) repareren of vervangen na meer dan 6 maanden en het product gaat daarna langer mee dan zullen wij u voor de tijd een offerte doen toekomen voor de kosten. Hier ziet u dan ook welk deel voor uw rekening komt. Na uw akkoord gaan we de werkzaamheden dan uitvoeren en krijgt u het afgesproken product retour.
Bij een zakelijke klant geeft EmPi Store 1 maand garantie, daarna komt de garantie te vervallen.

Hoe vraagt u garantie aan?
Zodra u garantie wilt op een product neemt u per e-mail contact met ons op. Vermeld daarin duidelijk om welk product het gaat en wanneer u het heeft gekocht. Wij zullen u vragen wat het probleem met het product is indien u dit niet heeft aangegeven in uw e-mail. Voor u het naar ons toestuurt ontvangt u een retourformulier van ons, deze stuurt u mee voor een snelle en correcte garantieafhandeling.

Wanneer vervalt de garantie die wij leveren?

1. Als u het probleem niet snel genoeg meldt nadat het bij u bekend was.
2. Als u het product onzorgvuldig heeft gebruikt (bv als er gebruiksinstructies zijn gegeven en u deze niet gevolgd heeft).
3. Als u het product anders heeft gebruikt dan normaal.
4. Als de problemen ontstaan door normale slijtage.
5. Als er het product is gewijzigd zonder onze toestemming.

Hoe ziet het garantieproces er verder uit?
Zodra wij uw garantieaanvraag per e-mail hebben ontvangen kijken we eerst of we het op kunnen lossen zonder dat u het product naar ons stuurt. Als dit niet lukt stuurt u het product naar ons op en gaan we het (laten) repareren of vervangen het, als hier kosten voor u bij komen nemen we eerst contact op. Mocht repareren en vervangen niet mogelijk zijn dan nemen we contact met een voorstel. Zodra het mogelijk is sturen we het product naar u terug, mocht u recht hebben op geld terug dan krijgt u binnen 14 dagen nadat dit duidelijk is en we alle benodigdheden hebben (bv uw rekeningnummer) uw geld terug.

Hoe stuurt u het product terug?
U verpakt het product goed tegen beschadigen tijdens het transport naar ons. Daarna verstuurt u het aan ons met het retourformulier. Indien wij een vervoerder noemen stuurt u het met deze om de retourkosten vergoed te kunnen krijgen, indien we geen vervoerder noemen kunt u elke vervoerder gebruiken. Indien u de kosten voor het verzenden naar ons terug wilt krijgen geeft u aan welke kosten u heeft gemaakt, dit doet u door een betaalbewijs naar ons te mailen met uw bankrekening en een verwijzing naar het product dat u heeft opgestuurd voor garantie. Let op indien blijkt dat uw garantie vervallen is krijgt u uiteraard de kosten van het versturen aan ons niet vergoed, tevens moet u de verzendkosten betalen om het product terug te krijgen. Eventuele reparatie- of vervangingskosten brengen we pas in rekening na een akkoord van u.