Bij praktisch alle bestellingen via onze website krijgt u standaard een bedenktermijn van 14 dagen vanaf de dag nadat u het product ontvangen hebt. Indien de 14e dag niet op een werkdag valt eindigt de bedenktermijn op de eerstvolgende werkdag. Tijdens deze termijn kunt u om elke reden van uw bestelling af, indien wij het product al naar u hebben verstuurd moet u wel zelf de retourkosten betalen. De bedenktijd komt voort uit het consumentenrecht en is dan ook niet van toepassing voor zakelijke klanten.

Hoe gaat retour sturen binnen de bedenktermijn?
Voor u een product retour stuurt neemt u per e-mail contact met ons op. De datum van ontvangst van deze e-mail is relevant voor het bepalen of u binnen de bedenktermijn bent of niet. In deze e-mail vermeld u in ieder geval om welk product het gaat en het bestel- of factuurnummer. Wij laten u binnen 1 week weten of u zich binnen de bedenktermijn heeft gemeld, tevens voegen wij een retourformulier bij. De verzendkosten voor het retourneren komen voor uw rekening. Het product moet binnen 21 dagen na het versturen van de e-mail aan u met het retourformulier bij ons binnen zijn.

Wilt u van uw bedenktijd gebruik maken voor het product verstuurd is?
Neemt u als u zich bedenkt en het product nog niet verstuurd is naar u gelijk contact met ons op. Wij zetten het versturen van het product gelijk stop en handelen het verder per e-mail met u af.

Wanneer is de bedenktermijn van toepassing?
De bedenktermijn is niet van toepassing indien wij een product op verzoek van u aanpassen en het hierdoor een maatwerk product wordt. In deze gevallen geven we het ook vooraf aan.
Ook is er geen bedenktermijn als dit bij het bestellen is aangegeven, er wordt dan ook aangegeven waarom dat is. Tot slot is er geen bedenktermijn bij bepaalde producten als een verzegeling is verbroken, dit geven wij dan voor het bestellen aan bij het product en ook in de verpakking treft u een waarschuwing aan.
In alle overige gevallen is de bedenktijd wel van toepassing.

Waar moet u verder rekening mee houden om een beroep te doen op de bedenktermijn?
Indien u zich niet aan onderstaande punten houdt heeft u mogelijk geen recht op volledige terugbetaling binnen de bedenktijd. Wij nemen dan contact met u op om tot een oplossing te komen.

  1. Producten moeten ongebruikt retour worden gestuurd.
  2. Producten moeten in originele verpakking retour worden gestuurd. Deze verpakking moet zo onbeschadigd mogelijk zijn.
  3. Verzegelde producten moeten een intacte verzegeling en verpakking hebben.
  4. Voeg het retourformulier of (een kopie van) de originele pakbon of (een kopie van) de factuur bij. Zorg dat in ieder geval uw bankrekeningnummer vermeld is.
  5. Zorg dat u het product voldoende gefrankeerd aan ons retourneert, u bent verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen.

Hoe snel betalen wij u het geld terug?
Binnen 14 dagen nadat wij de producten in goede orde retour hebben ontvangen betalen wij het bedrag terug.

Copyright © 2021-present EmPi Store. All rights reserved.